Kutatások a Kókuszolajjal

Az egészséges kókuszolaj

– 2015. április 28., elelmiszeronline/SV –

Mostanában hódít igazán a kókuszzsír., kókuszolaj. Egyre több konyhában használják, mivel egyszerűen kezelhető, gazdaságos és egyáltalán nem utolsó sorban jó hatással van szervezetünkre. Egy tanulmány szerint hiába telített zsír a kókuszolaj, mégis egészségesebb a tejtermékek zsírjánál.

Nem avasodik és a többi zsiradékhoz képest kevesebb kalóriát is tartalmaz
A kókusz gyümölcséből kivont zsiradék újszerű alapanyagnak tűnhet, pedig nem az. A szanszkrit szövegek tanúsága szerint már 4000 évvel ezelőtt is használtak kókuszolajat, kókuszzsírt. A kókuszzsír, a kókuszolaj és a kókuszvaj csak megnevezésben térnek el egymástól, ugyanarról az alapanyagról van szó. Szobahőmérsékleten szilárd halmazállapotú, 28-30 fokon viszont már folyékony, ebből is adódik a többféle elnevezés. A konyhai felhasználása mellett a kókuszzsír a közmetikai kezelésekben is jól alkalmazható, mivel jól hidratál és tartalmazza a kókusz jótékony hatásait, épp ezért nagyon jó alapanyaga különféle pakolásoknak, szájápoló balzsamoknak, arckrémeknek és testápolóknak.

Az egyesült királyságbeli Hulli Egyetem kutatásai szerint a szűz kókuszolajban fellelhető telített zsírok jelentősen egészségesebbek a tejtermékekben található társaiknál.
A tanulmány részeként a vizsgálati alanyokat két részre osztották a kutatók. A két csapatot magas zsírtartalmú turmixokkal látták el. Az egyik csoport italai tejtermékekből készültek, a másik csapatot pedig szűz kókuszolajban gazdag folyadékkal látták el a tudósok. Az egyes csapatokat ezután további két részre, “sportolókra” és “inaktívakra” osztották. Az italok telítetlenzsír-tartalma megegyezett.

A tudósok megállapították, hogy az italok mindenkinél megemelték a vér zsírszintjét, a testmozgás pedig csökkenteni tudta ezt az értéket. A zsírszint a testmozgást követően ugyanakkor a kókuszolajturmixot fogyasztó résztvevőknél jóval nagyobbat esett, mint a tejes shake-et ivó, sportoló csoport esetében (34%-ot a 18%-kal szemben). Értelemszerűen a „renyhe” csapatoknál mért értékekhez képest tapasztalt arányokról beszélünk.

Az eredmények tehát még inkább aláhúzzák az egyes zsírok közötti különbségtétel fontosságát, és megmutatják, hogy az emberi test a kókuszolajat a tejtermékek zsírjánál sokkal hatékonyabban tudja hasznosítani.

Forrás: http://www.kosarmagazin.hu/inet/kosar/hu/cikkek/2015/aprilis_15/kokuszzsir.html

—————————————————————————————

Az Alzheimer-kór valójában csak 3. típusú cukorbetegség, igazolja egy új kutatás

SZERZŐ :VERONIKA – 2012 AUGUSZTUS 17.

(NaturaHirek.com)

A legújabb kutatási eredmény szerint ez a degeneratív agyi betegség, ismert nevén Alzheimer-kór tulajdonképpen egy bizonyos típusú cukorbetegség. Egy a Rhode Island Hospital által elvégzett friss tanulmány megerősíti, hogy az Alzheimer-kórt agyi inzulin-rezisztencia és a rá válaszként jelentkező gyulladásos állapot jellemzi, amelyet egyes kutatók 3-as típusú cukorbetegségként értelmeznek.

Dr. Suzanne de la Monte kutató orvos fedezte fel ezt a lenyűgöző kapcsolatot. Kiderül, hogy az Alzheimer-kór úgy alakul ki, hogy az agy inzulin-rezisztenciát fejleszt ki, ami megakadályozza a megfelelő lipid (zsír) anyagcserét. Idővel ezek a lipidek felhalmozódnak az agyban, ami fokozott stresszhez és gyulladáshoz, valamint a demenciára jellemző más tünetek kialakulásához vezet.

“Ez a tanulmány rámutat arra, hogy ha egyszer már Alzheimer-kórt diagnosztizáltak a betegben, a terápiás erőfeszítéseknek különböző módszereket kell követniük.”- mondja Dr. de la Monte. “Ennek oka az, hogy egy pozitív visszacsatolási kör indul be, ami a kórt csak súlyosbitja. Meg kell törni az ördögi kört. Vissza kell állitani az inzulin érzékenységet, és egyben csökkenteni kell a stresszt és az agy anyagcseréjében megjavítani a metabolikus problémákat, amelyek az agyat mérgek előállitására ösztönzik. ”

Több egészséges telített zsír fogyasztása, mint a kókuszolaj segít megelőzni és gyógyítani az Alzheimer-kórt

Az Alzheimer-kórra felirt sztatin gyógyszerek csökkentik a koleszterin szintet, tehát az első logikus lépés az lenne, hogy a gyógyszerek szedését abba kell hagyni. Ezen típusú gyógyszerek bizonyítottan súlyosbitják az Alzheimer-kórt, és az is bebizonyosodott, hogy cukorbetegséget okoznak.

Az emberi szervezetnek szüksége van koleszterinre annak érdekében, hogy egészséges maradjon. Ha koleszterin szintje túl magas, és plakkok képződnek érfalain az azt jelenti, hogy a szervezetben gyulladásos probléma áll fenn, ami megakadályozza a koleszterin megfelelő felszívódását és felhasználását. Más szavakkal , nem a koleszterin a probléma, hanem a szervezet krónikus gyulladási folyamatai.

Az egészségesebb telített zsírok, mint a kókuszolaj fogyasztása nem csak segít helyreállítani a gyulladási problémákat, hanem növeli a koleszterin felszívódását az agyban, ami elősegíti az egészséges idegi funkciókat. Az ilyen információ ellentétes az általános egészségügyi rendszerben uralkodó elhibázott filozófiákkal. A tudomány viszont azt mutatja, hogy az emberi testnek szüksége van telített zsírokra és koleszterinre, és ezek a zsírok létfontosságúak az optimális agyi egészséghez.

” Pozitív, hogy az ehhez hasonló tanulmányok segítenek megérteni az Alzheimer-kór okát, de a betegség kezelésére használt gyógyszerekkel a rossz irányba haladunk,” olvashatjuk a Health Impact News Rhode Island Hospitalban végzett tanulmányában . “A 2-es és 3-as típusú diabétesz életstílus kérdése, és megelőzhető étrendi döntésekkel.” Eddig az is óriási siker volt, hogy a cukorbetegséget számos esetben meg tudtuk szüntetni alacsony szénhidrát-és magas zsírtartalmú diéta alkalmazásával. ”

Forrásanyag:

http://www.rhodeislandhospital.org/wtn/Page.asp?PageID=WTN000249

http://healthimpactnews.com/2012/new-research-continues-to-show-alzheimers-is-a-type-3-diabetes/

———————————————————————————————————

Milyen csodákra képes a kókuszolaj?

február 11, 2015

A kókuszolaj nem csak a bőrnek és a hajnak tesz jót, hanem jótékony hatással van az immunrendszerünkre, a koleszterin szintünkre és az emésztésünkre. Ráadásul a kókuszolaj még a felesleges súly leadásában is kiváló segítség lehet.

A kókuszolaj több mint 90%-ban telített zsírsavakból áll, ám a szervezetünk teljesen máshogy kezeli, mint a többi zsiradékot.

A kókuszolaj lebontásához nem szükségesek a zsírbontó folyamatok és enzimek.

Nagy mennyiségben tartalmaz laurinsavat, illetve kaprinsavat, amik a kókuszolaj az antioxidáns, antimikrobiális, gombaölő, antibakteriális és gyulladáscsökkentő hatásáért felelősek. Szervezetünk a laurinsavat ún. monolaurinné alakítja át, ami kiváló segítség a baktériumok és vírusok ellen.

Hogyan használjuk a kókuszolajat?

A kókuszolaj a haj és a szaruhártya legjobb természetes tápanyaga. Elősegíti a haj növekedést és gyönyörű fényt ad neki.
– Masszírozzuk rendszeresen a fejbőrünkbe így megelőzhetjük a korpát, ráadásul a kókuszolaj szabályozza a fejbőr zsírháztartását és segít rendbe hozni a károsodott hajat.

A bőrön alkalmazva csökkenti a ráncokat, táplálja és feszesíti a bőrt, illetve a kókuszolaj igen hatékonyan teszi halványabbá, kevésbé láthatóvá a terhességi csíkokat.
– Plusz egy 18 év feletti jó tanács: a kókuszolaj kiváló síkosítóként is működik. Finom illata és jó állaga van, szobahőmérsékleten folyékony, ráadásul természetes is.

A kókuszolaj nyugtató hatású, így kiváló segítség lehet a stressz ellen.
– Ha a halánték táján bemasszírozzuk a bőrbe, az segít fáradtság és idegesség esetén is.

Az öregedés ellen is alkalmazhatjuk, ugyanis antioxidáns hatása segít megakadályozni az idő előtti öregedést.

A kókuszolaj a többi telített zsírsavval ellentétben nem káros, a benne található laurinsav segítségünkre lehet rengeteg betegség megelőzésében, különösen a szív-érrendszeri problémák kialakulását akadályozhatja meg. Csökkenti a rossz koleszterin mennyiségét a vérben, míg a jó koleszterin mennyiségét növeli. Segít megőrizni az érfalak rugalmasságát. Nem avasodik és hő hatására nem bomlik le, ennek köszönhetően fogyasztásával elkerülhetjük a szív-érrendszer egyik legnagyobb ellenségét, a transz-zsírokat.

A kókuszolaj még a fogyásban is segíthet, ugyanis olyan zsírsavakat tartalmaz, amik segítenek a súlyvesztésben. Könnyen emészthető, és segíti a pajzsmirigy és az enzimek megfelelő működését. Ráadásul javítja az anyagcserét, és segít több energiát felhasználni. A kókuszolaj antibakteriális tulajdonságokkal rendelkezik, így segít elpusztítani a gombákat és parazitákat, amik egyébként emésztési zavarokat okoznának. A kókuszolaj jelen levő zsírsavjai segítik az aminosavak, ásványi anyagok és vitaminok gyors felszívódását is.

Még az immunrendszerünkre is jó hatással van, mivel anitimikrobiális lipideket, laurinsavat, kaprilsavat, és kaprinsavat tartalmaz, amik gombaölő, baktériumölő és vírusölő tulajdonságokkal rendelkeznek.

– Influenza idején és fertőzéses időszakban is kifejezetten hasznos a kókuszolaj rendszeres fogyasztása, illetve nőgyógyászati problémák és a gombás betegségek esetén is nagyon hatékony.

A kókuszolaj még az agyunk egészséges működését is támogatja. Egy nemrégiben készült tanulmány azt mutatja, hogy a kókuszolaj közepes szénláncú trigliceridjei javítják az agy egészségét, ami viszont előnyös lehet az olyan betegségek kezelésében, mint az Alzheimer-kór és a demencia.

Forrás: http://bioheal.hu/2015/02/milyen-csodakra-kepes-kokuszolaj/

—————————————————————————————

A kókuszolajos öblögetés enyhítheti az ínygyulladást

Az olajos öblögetés, ennél is pontosabban a kókuszolajos öblögetés hatékony módja lehet a plakk képződés csökkentésének, ezáltal az ínygyulladás enyhítésének – állítja egy frissen közzétett tanulmány. Szerzői szerint a kókuszolaj könnyen használható, biztonságos anyag, minimális mellékhatásokkal, így alternatívát jelenthet az olyan baktériumölő szerek helyett, mint a klórhexidin.

A Nigerian Medical Journal orvosi szaklapban publikált ellenőrző tanulmányhoz 60, 16-18 év közötti tinédzsert vizsgáltak, akik plakk okozta ínygyulladástól (gingivits) szenvedtek.

Az indiai Kannur Fogászati Főiskola által végzett megfigyelésben a csoport egyik fele megtartva addigi szájápolási rutinját, 30 napon keresztül mindennap kókuszolajjal öblögetett, míg a csoport másik fele mindent úgy csinált, mint korábban (kontrollcsoport).

A résztvevők az 1., a 7., a 15. és a 30. napon is szájüregi vizsgálaton estek át, hogy kiderüljön, változott-e korábbi szájüregi állapotuk.

Mind a plakk-, mind pedig a gingivitis-index folyamatos csökkenést mutatott már egy hét kókuszolajos öblögetést követően, míg a negyedik hét elteltével már a csoport 50%-ánál megfigyelhették a gyógyulás jeleit.

Ráadásul, míg a fenti hatékonysági mutató a klórhexidin hatékonyságával vetekszik, addig a kókuszolajos öblögetés nem okoz olyan kellemetlen mellékhatásokat, mint a klórhexidin – például ízérzékelés-zavart vagy a fogak elszíneződését.

Egy 2007-es tanulmány szintén alátámasztotta az eredetileg ősi indiai, ajurvédikus szájápolási módszer hatékonyságát: akkor napraforgó olajos öblögetést teszteltek, ami 45 nap elteltével csökkentette a plakk mennyiségét és az ínygyulladás mértékét.

A kókuszolajos módszer mechanizmusa ugyanakkor nem tisztázott a mai napig sem. Egyes kutatók szerint az olaj mechanikai súrlódása tisztítja a fogakat, míg más elméletek szerint a kókuszolaj összetétele segíti a plakk csökkentését.

Mivel a kókuszolaj 92%-ban telített zsírsavakból áll, aminek közel 50%-a laurinsav, ami bizonyított gyulladáscsökkentő és baktériumölő hatással bír; sokan ennek tulajdonítják a kókuszolaj szájüregre gyakorolt pozitív hatását.

Érdekes módon, a kókuszolajon kívül az emberi anyatej az egyetlen olyan természetesen előforduló anyag, ami ilyen magas koncentrációban tartalmaz laurinsavat.

Forrás: https://merjmosolyogni.hu/a-kokuszolajos-oblogetes-enyhitheti-az-inygyulladast